Sunday, June 13, 2010

Selamat Datang ke TehPeria.Biz(arowanagroup)

0

Assalamualaikum dan salam jutawan daripada leader arowanagroup. Alhamdulillah,dengan berkat doa dan usaha yang tidak putus-putus daripada kumpulan perniagaan dalam group ini..arowanagroup sekali lagi mengorak langkah dalam satu lagi perniagaan berkonsepkan minuman kesihatan daripada teh dan peria. Diharapkan perniagaan ini juga akan meningkatkan prestasi kewangan kumpulan kami seterusnya menjadi salah satu kumpulan yang berjaya dalam perniagaan..Mohon doa daripada kalian semua..Go Arowana GO!!!!






Anggaran daripada WHO mendapati bilangan penghidap diabetes di dunia meningkat 100% dalam masa hanya 8 tahun.
Tahun 1998 - 150 juta orang.
Tahun 2005 - 300 juta orang.


*Rujukan daripada Laman Web Kementerian Kesihatan Malaysia

Penyakit kencing manis atau diabetes merupakan salah satu penyakit yang semakin banyak dihidapi oleh masyarakat sekarang ekoran gaya hidup moden. Makanan segera, makanan siap dibeli di gerai atau restoran kadang-kala boleh menyumbang kepada penyakit berkaitan.

Di Malaysia saja, hampir 1.2 juta individu dikenal pasti menghidap tersebut dan menurut Persatuan Perubatan Malaysia (MMA), diabetes boleh berlaku pada mana-mana kaum di negara ini. Diabetes jika tidak dikawal boleh menyebabkan beberapa komplikasi termasuk penyakit kardiovaskular atau jantung, kegagalan ginjal, kerosakan retina, saraf dan luka yang sukar disembuhkan.

Berita Baik Untuk Anda!

Syarikat kami telah mengeluarkan produk yang bernama TEH PERIA jenama ALAMMAYA. Minuman ini diperbuat daripada 100% ekstrak buah peria katak. Rasanya sedap, tidak pahit dan sesuai diminum sebagai minuman harian. Tanpa pengawet, pewarna dan perasa tiruan.

Info Produk Beli Produk

Percaya atau tidak PERIA adalah penawar yang anda cari-cari selama ini. Sama ada anda suka atau tidak, sejak dari zaman dahulu, orang tua-tua telah menggunakan sayur PERIA sebagai penawar untuk pelbagai masalah kesihatan. Tumbuhan ini lazimnya digunakan sebagai ubat tradisional di China, India, Afrika dan tenggara Amerika Syarikat.

Peria yang dikenali dengan nama botaninya, Momordica Charantia, sebenarnya kaya dengan pelbagai nutrien. Namakan sahaja - Vitamin A, Tiamina, Riboflavin, Asid Nikotinik, Vitamin C dan Zat Besi, semuanya terdapat pada sayuran ini.



Mengapa Kami Pilih Buah Peria?

  1. Peria telah lama digunakan di India sebagai penawar masalah kesihatan keluarga untuk penyakit kencing manis atau Diabetes Mellitus. Lektin yang terkandung dalam peria telah menunjukkan kesan lipogenic dan antilipolytic yang jelas.

  2. Pelbagai masalah jangkitan dan kanser adalah antara kes kesihatan yang didapati menunjukan kesan positif selepas menggunakan peria.

  3. Peria juga mengandungi vitamin seperti Vitamin A, B1, B2, C dan Zat Besi. Penggunaan secara kerap dapat mencegah kebanyakan komplikasi seperti Hipertensi, Komplikasi Mata, Neuritis dan Kecacatan Metabolisme Karbohidrat.

  4. Peria bermanfaat bagi rawatan gangguan darah seperti masalah cepat marah, kudis, kegatalan, psoriasis, kurap dan penyakit kulat.

  5. Jus segar daripada Daun Peria boleh dijadikan ubatan berkesan untuk kolera peringkat awal serta lain-lain masalah seperti cirit-birit pada musim panas.

  6. Ekstrak daripada peria boleh melambatkan pertumbuhan atau penyebaran sel-sel kanser terutamanya kanser payu dara.

Mengapa Anda Perlu Sertai Affiliate Kami?

  1. Sistem kami adalah sistem automatic Matrix 5x7 dengan Auto Spillover. Jika anda mendapat pembeli ke-6, pembeli tersebut secara automatik akan berada di bawah rangkaian anda pada aras 2.

  2. Anda layak menerima imbuhan (Upah promosi) sehingga peringkat ke-7. Dan setiap level bagi 7 peringkat mempunyai komisen yang hebat.

  3. TIADA maintain bulanan & syarat kelayakan jumlah downline.

  4. Disamping anda menggunakan produk kami; TEH PERIA yang tinggi khasiat dan menjadi penawar kebanyakan penyakit, anda juga berpotensi mendapat pendapatan sambilan sebanyak RM97,810.00.

  5. Dengan sertai affiliate kami di TehPeria.biz, anda sekaligus menjadi agen perniagaan dalam rangkaian arowanagroup malaysia.



Siapa kata PERIA pahit?
Cuba try test ni!


Teh Peria (Kotak)


Harga Biasa: RM25.00
Harga Ahli: RM20.00

Nikmatilah keenakan rasa semulajadi Teh Peria AlamMaya. Teh ini diperbuat daripada 100% peria semulajadi dan ianya tidak mengandungi perasa, pengawet dan pewarna tambahan. Ianya boleh diambil sebagai minuman harian atau sampingan.

Kandungan:
100% Momordica Charantia (Peria)

Cara Penyediaan:
Satu uncang Teh Peria dicampurkan ke dalam secawan air panas ditutup hingga kembang selama 3-10 minit.

Simpan Di Tempat Yang Sejuk Dan Kering Pada Suhu Bilik

Maklumat Pemakanan / Nutritional Information

  1. Tenaga / Energy 9kcal (38kJ)
  2. Karbohidrat / Carbohydrate (1.7g)
  3. Lemak / Fat (0.0g)
  4. Protin / Protein (0.5g)

Berat Bersih = 2g x 30 uncang
* Model: Teh Peria Kotak
* Berat Penghantaran: 100 gram
* Pembuat Produk : AlamMaya

Kelebihan Teh Peria

Peria digunakan secara tradisional di kalangan masyarakat untuk :

  • Mencegah kencing manis
  • Mencegah darah tinggi
  • Menurunkan dan mengawal paras gula di dalam darah
  • Melegakan sakit sendi , gout dan kebaskaki tangan
  • Meningkatkan sistem pertahanan badan
  • Melegakan cirit birit, cirit berdarah, ulser, buasir dan bisul dalam perut
  • Mengurangkan panas badan, selsema, demam dan jangkitan virus
  • Meningkatkan penghadaman dan melegakan sembelit

Soalan Biasa Berkenaan Produk Teh Peria.

S

TEH PERIA ini tidak pahit, sedangkan umum mengetahui sifat PERIA itu adalah pahit. Adakah tanpa rasa pahit itu tidak menjejaskan khasiat PERIA itu?

J

Khasiat PERIA tidak hilang kerana khasiat PERIA bukanlah terletak pada rasanya tapi pada komponen aktif yang terdapat dalam PERIA itu sendiri. Komponen-komponen aktif ini telah disifatkan sebagai charantin, gylcoside, vicine beberapa jenis alkaloic dan polipeptida-p. Polipeptida-p merupakan sejenis protein yang menyerupai insulin.

S

Bagaimana mekanisme yang PERIA gunakan untuk mengurangkan glukos dalam darah?

J

Mekanisme dimana PERIA mengurangkan kandugan glukos dalam darah adalah dengan meningkatkan rembesan insulin serta oksidasi glukos(sejenis proses untuk membakar glukos).

S

Bolehkah TEH PERIA ini diminum dengan ubat antidiabetik lain?

J

TEH PERIA yang digabungkan dengan ubat antidiabetik lain mampu memberi kesan pengurangan kandungan glukosa dalam darah, berbanding hanya menggunakan satu jenis ubatan.

S

Adakah TEH PERIA ini boleh diminum oleh semua golongan?

J

TEH PERIA boleh diminum oleh semua orang sama ada berpenyakit atau tidak TETAPI bagi mereka yang alah kepada sebarang tumbuhan dari keluarga tumbuhan Cucurbitaceace, anda tidak dinasihatkan minum TEH PERIA kerana ia boleh menyebabkan alahan seperti ruam, gatal ataupun sesak nafas. Sila rujuk pada doktor sama ada ada mempunyai alahan ini atau tidak.

TEH PERIA juga tidak digalakkan bagi wanita-wanita mengandung kerana ia mungkin mengakibatkan pendarahan sewaktu mengandung atau menyebabkan keguguran.

S

Bagaimanakah cara minum TEH PERIA?

J

Untuk golongan yang berpenyakit minum satu uncang untuk siang dan satu uncang malam. Jika hendak diguna sebagai pencegahan penyakit, minum satu uncang sekali sehari.

S

Macamana TEH PERIA ini jadi tidak pahit?

J

Soalan yang amat baik. Kenapa tidak pahit? Jawapannya, ianya adalah RAHSIA TERBESAR syarikat seperti juga rahsia ayam goreng KFC dan rahsia COKE.

Tapi jangan risau, produk ini ditanggung halal, mendapat pengiktirafan Lesen HALAL dari Jabatan Agama Islam Perak. TEH PERIA juga sudah 2 kali menjalani ujian klinikal di makmal UNIPEQ, UKM. Kami tidak menggunakan sebarang bahan terlarang, pengawet, perasa dan juga perwarna tiruan.






No Response to "Selamat Datang ke TehPeria.Biz(arowanagroup)"

Post a Comment